Terug naar overzicht
  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Functie

    Secretaris

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Gewenst aantal uren

    0 - 24 uur

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Rading 1, Loosdrecht

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen.

De ambtelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zijn diverse teams ondergebracht, waaronder het team Juridische Zaken en Veiligheid, waar het secretariaat is ondergebracht.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar twee professionals die tijdelijk ons team kunnen versterken in de uitvoering van de rol als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie zodat de rechtsbescherming van onze inwoners gewaarborgd blijft. Het secretariaat vormt het aanspreekpunt voor de leden van de onafhankelijke bezwaarschriftencommissie, onze inwoners en de ambtelijke organisatie.

De commissie behandelt bezwaarschriften op een zeer breed terrein: ruimtelijke ordening, algemeen bestuursrecht, vergunning & handhaving, subsidies, de Woo, horeca & evenementen etc. De commissie houdt eens in de maand een hoorzitting. Deze hoorzittingen zijn gepland op de maandagavond. Je vervult daarbij de rol van secretaris van de commissie. Je ondersteunt de commissievoorzitter en commissieleden op een proactieve en professionele wijze zowel procedureel als inhoudelijk.

Je schrijft de beslissing op bezwaar indien het advies van de commissie niet terug wordt geleidt naar de inhoudelijke teams waar het primaire besluit is genomen. Je bent mede verantwoordelijk voor een adequaat en efficiënt verloop van de ‘bezwaarschriftenstroom’ en houdt de termijnen van jouw zaken in de gaten. Je werkt samen met je collega-secretarissen. Alle werkzaamheden worden in goed overleg onderling verdeeld over de collega’s en wordt hierbij ondersteund door een administratief juridisch medewerker, die onder meer zorgt voor de dossiervorming, toezending van stukken en het inplannen van zittingen.

Wanneer je kennis en ervaring hebt over de Wet open overheid (WOO), zetten we je graag ook in als aanvulling op de WOO-coördinator.

Functie eisen

Eisen

1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;
2. Aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid als secretaris van de bezwaarschriftencommissie;

Wensen

4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, specialisatie rechten (Staats- en bestuursrecht) 
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist binnen de overheid, dan wel de rechtspraak 
6. Aantoonbare werkervaring met het werken met de systemen Notubiz en Decos.
7. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van een vergelijkbare opdracht in een gemeente met een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie in de afgelopen 3 jaar

Competenties

Je toont eigenaarschap:

  • Geeft en neemt verantwoordelijkheid;
  • Komt afspraken na;

Je bent eigentijds en vernieuwend:

  • Is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit;
  • Denkt in mogelijkheden;

 Je werkt inclusief:

  • Werkt samen;
  • Praat met en niet over medewerkers.

Je bent professioneel:

  • voorbereiding is 90% van het succes;
  • Rondt af wat is begonnen;

 Je bent benaderbaar:

  • Waardeert en spreekt aan;
  • Luistert en verwelkomt meningen.

Inschrijven tot

Reageren tot 11 augustus 12.00 uur

Gewenst aantal uren

18 uur per week

Arbeidsvoorwaarden

in overleg - Reageren tot 11 augustus 12.00 uur

Ref. URL

https://app.flextender.nl/jobs/detail/9475

Geen bestand gekozen
Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures