-
Provincie
Gelderland
-
Branche
Lokale overheid
-
Functie
Projectmanager
-
Opleidingsniveau
HBO WO
-
Gewenst aantal uren
0 - 24 uur
-
Dienstverband
Detachering Interim
-
Plaats
-
Gepubliceerd op
Functie omschrijving
Organisatie
De gemeenten Bunschoten, Leusden, Nijkerk en Putten (BLNP) werken met elkaar samen op het gebied van de bedrijfsvoering (Financiën, HRM, ICT en Juridische Zaken). Iedere gemeente is gastheer voor één van de taakvelden, waar Nijkerk gastheer is voor HRM, die elk onder leiding staan van een teamhoofd.
In de vier organisaties werken rond de 800 medewerkers om de maatschappelijke opgaves te realiseren. In BLNP-verband werken bijna 80 medewerkers samen, waarvan 25 medewerkers in het taakveld HRM, onder aansturing van het Teamhoofd HRM BLNP.
Je wordt ingehuurd voor het project harmonisatie van lokale arbeidsvoorwaarden en werkt in de rol van projectleider direct samen met de HR-collega’s van de vier gemeenten
Opdracht
Binnen deze opdracht ligt de focus volledig op het lopende project van de harmonisatie van lokale arbeidsvoorwaarden van de vier BLNP gemeenten.
Het project heeft tot doel om per 1 januari 2023 te komen tot gelijkluidende regelingen op het gebied van op geld waardeerbare arbeidsvoorwaarden. We zien dit als een kans om te zorgen voor een goede en concurrerende arbeidsmarktpositie: zo zijn en blijven we een aantrekkelijke en onderscheidende werkgever. Dit houdt in dat we niet alleen harmoniseren maar ook willen komen tot een modern en aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket
De projectgroep heeft afgelopen jaar de eerste fase van het project afgerond waarbij de (financiële) verschillen in kaart zijn gebracht en scenario’s zijn doorgerekend. De volgende stap is om nader in gesprek te gaan met de medezeggenschap. Vanuit de werkgever wordt een stuurgroep opgericht om daadkrachtiger te kunnen schakelen in de gesprekken met de medezeggenschap. Als projectleider ben jij uiteraard onderdeel van deze groep. Wanneer er een breed gedragen arbeidsvoorwaardenpakket ligt kunnen de besluiten worden afgehecht.
Wat ga je doen als projectleider?
Er zijn een aantal taken die jij als binnen deze opdracht in de rol van projectleider oppakt:
- Het bestuurlijke proces in goede banen leiden. Je hebt hierbij een begeleidende rol. Je zorgt voor een constructieve bijdrage in de nog te vormen stuurgroep, waar zowel een deel van de gemeentesecretarissen (ambtelijk) als burgemeesters en wethouders (bestuurlijk) onderdeel van zijn.
- De medezeggenschap in beweging brengen en medezeggenschap en stuurgroep nader tot elkaar brengen. Het overleg voeren wij met de ondernemingsraden en lokale overleggen (vakbonden) van de vier gemeenten. Als projectleider bereidt je de overleggen voor en werk je de overleggen uit.
- Voorbereiden en opstellen van besluitvormende stukken.
De projectgroep houdt zich met name bezig met de inhoudelijke onderwerpen, zoals het uitwerken van scenario’s en het vormgeven van de regelingen.
Functie eisen
Eisen:
- Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van HR, arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.
Wensen:
- Aantoonbare werkervaring als gesprekspartner en verbinder van medezeggenschapsorganen in samenwerkingsverbanden;
- Aantoonbare werkervaring met harmonisatietrajecten op het gebied van arbeidsvoorwaarden;
- Aantoonbare werkervaring in een HR gerelateerde functie binnen een gemeente;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider.
Competenties
- Overtuigingskracht;
- Omgevingsbewustzijn;
- Verbinder;
- Bestuurssensitiviteit;
- Netwerkvaardigheid;
- Vernieuwingskracht;
- Daadkrachtig;
- Besluitvaardigheid;
- Adviesvaardigheden.
Inschrijven tot
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-08-2022 tot 12:00 uur.
Gewenst aantal uren
8 - 16 uur per week.
Arbeidsvoorwaarden
In overleg,
Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 16-08-2022 tot 12:00 uur.
Ref. URL
https://app.flextender.nl/jobs/detail/9454