Terug naar overzicht
  • Provincie

    Overijssel

  • Branche

    Lokale overheid

  • Functie

    Projectmanager Adviseur

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Gewenst aantal uren

    0 - 24 uur

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Luttenbergstraat 2, Zwolle

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

De ambtelijke organisatie van de provincie bestaat uit acht eenheden. Dit zijn de eenheden Bedrijfsvoering, Publieke Dienstverlening, Economie en Cultuur, Project- en programmamanagement, Wegen en Kanalen,  bestuurs- en Concernzaken, Natuur en Milieu, Ruimte en Bereikbaarheid. Daarnaast is er de Statengriffie, die Provinciale Staten adviseert en ondersteunt. De hoofden van deze eenheden zijn vertegenwoordigd in het Centraal Management Team (CMT) en de adjunct hoofden zijn vertegenwoordigd in het Bedrijfsvoeringsoverleg (BO). Er is een tweehoofdige directie (Directie-overleg, DO).

Adjunct Hoofd Eenheid Publieke Dienstverlening is ambtelijk Opdrachtgever voor het programma Lean Organiseren/ Inspelen op Klantvragen (IoK). Dat is een programma waarmee onder meer Informatievoorzieningsoplossingen voor dienstverlening worden geleverd. Deze opdracht valt binnen dat programma.

Naar verwachting wordt per 1 januari 2023 de digitale terinzagelegging verplicht op grond van de Wet elektronische publicaties (Wep). Documenten die ter kennisgeving of mededeling vooralsnog fysiek ter inzage worden gelegd moeten vanaf dat moment (ook) digitaal ter inzage worden gelegd.

Net als alle overheden moet de provincie voldoen aan deze wetgeving.

Mogelijke manieren waarop we elektronisch ter inzage kunnen leggen uiteindelijk zijn:

  • Aanhaken bij de oplossing van KOOP (Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties)
  • Eventueel aansluiten bij al bestaande elektronische oplossing voor terinzagelegging bij Overijssel
  • Kiezen voor aankoop van een marktoplossing.

Deze opdracht richt zich op het voldoen aan de wet per 1 januari. Daarvoor onderzoekt de kandidaat welke stappen we moeten maken, wat de afhankelijkheden zijn, waar we nog keuzes hebben en wat het beste oplossingsscenario is.

We zijn op zoek naar een pragmatische oplossing, die snel is in te voeren.

Voordat kandidaat start is al een interne inventarisatievraag uitgezet. Daaruit moet duidelijk worden welke documenten momenteel fysiek ter inzage worden gelegd. En welke documenten nu al digitaal ter inzage worden gelegd.

Tussenresultaat:

  • Uitkomsten van de inventarisatievraag verwerken en beoordelen.
  • Een advies over het beste oplossingsscenario.

Kandidaat kijkt daarbij niet alleen naar de technische kant, maar ook naar welk systeem vanuit dienstverleningsoogpunt het meest geschikt is. Hier hoort ook bij dat de kandidaat ook heeft voor de vragen die leven in de organisatie. Kandidaat betrekt de juiste collega’s bij dit traject.

Mogelijke eindresultaten, afhankelijk van het tussenresultaat zijn:

  • Een plan voor het uitvoeren van het beste oplossingsscenario;
  • Een start met het uitvoeren van dit scenario;
  • Een centraal (werkbaar) proces voor elektronische terinzagelegging;
  • Een opleiding/ trainingsmogelijkheid voor medewerkers (bijv. een e-learning of video);
  • Overdracht aan de interne organisatie.

Functie eisen

Eisen:

  1. De Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau aantoonbaar door opleiding en/ of werkervaring;
  2. De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 2 jaar werkervaring in informatievoorzieningsprojecten als adviseur en/of projectleider in de periode: 2015-2022.

Wensen:

  1. De Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het als adviseur of als projectleider uitvoeren of (bege)leiden van analyses en implementaties van nieuwe ICT voorzieningen bij (semi) overheidsorganisaties in de periode 2015-2022;
  2. De Kandidaat heeft aantoonbaar (technisch) inhoudelijke kennis van aspecten die Elektronische terinzagelegging raken. Beschrijf in uw antwoord de kennis die u heeft, de methoden en technieken die u kent en die volgens u relevant zijn voor deze opdracht. Juridische kennis van de wetgeving is een pré en zal de waardering positief beïnvloeden;
  3. De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie in de periode: 2010-2022.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Communicatief vaardig;
  • Planmatig/gestructureerd;
  • Organisatiesensitief.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-08-2022 tot 12:00 uur.

Gewenst aantal uren

8 - 16 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

In overleg,

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 25-08-2022 tot 12:00 uur.

Ref. URL

https://app.inhuuroverijssel.nl/published/52560

Geen bestand gekozen
Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures