Terug naar overzicht
  • Provincie

    Utrecht

  • Branche

    Lokale overheid

  • Functie

    Financieel Adviseur

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Gewenst aantal uren

    32 - 40 uur

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Het Rond 1, Zeist

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 65.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.
Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om die dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Opdracht
Vanwege het afscheid van een collega in het team en  zoeken we op korte termijn ondersteuning zodat we rust en ruimte hebben om een goede vaste kracht aan te nemen. Het gaat om ongeveer 32 uur en het is een functie met twee belangrijke aandachtsvelden.
Het eerste aandachtsveld is dat je mede coördinator bent van de planning- en controldocumenten. Samen met een collega zorg je dat de P&C documenten tijdig worden opgesteld en van een goede kwaliteit zijn. Je zwaartepunt ligt daarbij op de interne processen die moeten zorgen voor een goede cijfermatige vulling. Dit doe je samen met de rest van het team, waarbij je zorgt voor planning, overzicht en eventuele knelpunten of vraagstukken van een antwoord voorziet. Je zorgt dat inhoudelijke juistheid, BBV aspecten en de bestuurlijke vertaling daarvan goed op orde zijn. Behalve de klassieke P&C-documenten vallen in Zeist ook de bestuurlijke begrotingswijzigingen onder deze taak.
Het andere aandachtsveld is de  advisering van diverse teams: Juridische Zaken, Strategie en Bestuur. Informatievoorziening en Projectbureau . Dat laatste betekent ook dat je financieel adviseur bent in (ruimtelijke) projecten en daar ligt het zwaartepunt. De financiële advisering is gericht op: grondzaken en grondexploitaties, Hierbij zorg je voor de adviezen die in lijn zijn met het BBV, weet je strategisch mee te denken, maar ook de verankering in de administratie te begeleiden. Ons team financieel adviseurs zijn expert in gemeentefinanciën en als adviseur gekoppeld aan één of meerdere teams. Je participeert binnen die teams op een zo breed mogelijk terrein en adviseert daarbij op financieel vlak.
Tenslotte  draag je bij aan de algemene werkzaamheden voor het team. Je kunt inspringen waar nodig. Denk hierbij aan algemene adviesvragen, sparren over financieel beleid en het goed vertalen daarvan naar de financiële systemen en applicaties van de gemeente.

Dit ben je
Liefde voor je vak is duidelijk aanwezig. Je steekt je handen uit de mouwen. Je bent financieel adviseur in hart en nieren. Naast je vakkennis heb je daarom goede adviesvaardigheden en politieke sensitiviteit, zodat je makkelijk en razendsnel schakelt tussen operationele, tactische en strategische vraagstukken.

Functie eisen

Eisen:

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau aangevuld met aantoonbare kennis van het BBV;
  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur bij een gemeente of gemeentelijk werkorganisatie.

Wensen:

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenstellen van de begroting/jaarrekening van een gemeente, inclusief de coördinatie en borging van juiste administratieve verwerking in de systemen en de stukken;
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur in gemeentefinanciën op het gebied van grondzaken/grondexploitaties;
  3. Aantoonbare resultaten in de all round advisering en financiële ondersteuning aan verschillende teams, afdelingen en management.;
  4. Aantoonbare ervaring met het inrichten van een financieel software pakket / systeem voor een gemeentelijke organisatie.

Competenties

  • Analytisch en cijfermatig sterk;
  • Uitstekende adviesvaardigheden;
  • Meedenken over strategische keuzes;
  • Zelfstandig én in teamverband kunnen werken;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid ( bondig en in begrijpelijke taal);
  • Overtuigingkracht en luistervaardigheid.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-08-2022 tot 12:00 uur.

Gewenst aantal uren

32 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

In overleg, reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 03-08-2022 tot 12:00 uur.

Ref. URL

https://app.flextender.nl/jobs/detail/9380

Geen bestand gekozen
Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures