Terug naar overzicht
  • Provincie

    Noord Holland

  • Branche

    Lokale overheid

  • Functie

    Adviseur

  • Opleidingsniveau

    HBO WO

  • Gewenst aantal uren

    32 - 40 uur

  • Dienstverband

    Detachering Interim

  • Plaats

    Laan Nieuwer-Amstel 1, Amstelveen

  • Gepubliceerd op

Functie omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. Lag vroeger de focus op omvangrijke uitleglocaties voor woningbouw, nu verschuift de aandacht naar herontwikkeling en transformatie van de bestaande stad. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.
 

Als adviseur bestemmingsplannen / ruimtelijke ordening ga je aan de slag met uiteenlopende ruimtelijke initiatieven en ruimtelijke ordeningsprocedures. Naast kennis van - en ervaring met de huidige wet- en regelgeving ben je natuurlijk ook al goed op de hoogte van de Omgevingswet. Van jou als ervaren RO-adviseur verwachten wij dat je zowel zelfstandig als ook in teamverband initiatiefnemers, collega’s en onze besturen kunt adviseren over vraagstukken met betrekking tot de fysieke leefomgeving.
 

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer staan de komende tijd voor diverse kleine én grote opgaven zoals gebiedstransformaties, ontwikkeling nieuwe bedrijventerreinen en uitlegwijken, maar ook binnenstedelijke vernieuwingen en natuurlijk de komst van de Omgevingswet. De vraag naar woningen is en blijft groot. Het groene karakter van de gemeenten wordt gewaardeerd, het voorzieningenniveau is hoog, Schiphol geeft serieuze overlast, maar zorgt ook voor werk en bereikbaarheid. In dit krachtenveld waar de belangen soms ver uiteen lopen kom jij optimaal tot je recht. Je werkt mee in projectteams voor ruimtelijke ontwikkelingen, adviseert projectmanagers en werkt samen met andere (beleids)adviseurs aan de implementatie van de Omgevingswet en de ontwikkeling van nieuw beleid.
 

Jouw belangrijkste taken zijn:

  • Het opstellen en/of beoordelen van ruimtelijke onderbouwingen, het opstellen en/of beoordelen van de toelichting en regels van bestemmingsplannen, het behandelen van inspraakreacties en zienswijzen en het verzorgen van de procedure om te komen tot vaststelling van de plannen.
  • Het voeren van overleg met en het adviseren van projectmanagers en andere medewerkers, wethouder(s), belanghebbenden en externe instanties.
  • Het adviseren en integraal behandelen van verzoeken van particulieren over ruimtelijke en functionele mogelijkheden die niet passen in vastgesteld beleid (c.q. bestemmingsplannen).
  • Het coördineren van - en adviseren over vergunningaanvragen bij afwijking van het bestemmingsplan.

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een relevante Hbo-opleiding in de richting van bestuursrecht / omgevingsrecht of planologie / sociale geografie dan wel daarmee vergelijkbaar.
  • Je hebt actuele kennis met betrekking tot relevante wetgeving zoals Wabo, Wro,  Awb en Omgevingswet.
  • Je hebt bij voorkeur 2 jaar werkervaring als adviseur bestemmingsplannen/ruimtelijke ordening bij een gemeente dan wel een adviesbureau.
  • Je hebt ervaring met het zelfstandig opstellen van bestemmingsplannen en begeleiden van procedures (zowel voor (postzegel-)bestemmingsplannen als omgevingsvergunningen in afwijking van het bestemmingsplan).
  • Lokale kennis is absoluut een pré.
  • Je hebt kennis en ervaring met plan- en zaaksystemen van Roxit (RO-Text / Rx. Base / Rx. Zone) .
  • Je hebt ervaring met het adviseren van management en bestuur over complexe vraagstukken. 

Functie eisen

Eisen:

  1. Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde (bachelor) HBO opleiding;
  2. Aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met het opstellen van bestemmingsplannen/ruimtelijke onderbouwingen in de afgelopen 3 jaar.

Wensen:

  1. Op cv aantoonbaar minimaal een HBO opleiding in de richting van bestuursrecht/omgevingsrecht of planologie/sociale geografie;
  2. Aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met plan- en zaaksystemen in de afgelopen 3 jaar.

Competenties

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.
  • Klik en samenstelling binnen het team.
  • Resultaatgerichtheid;
  • Betrouwbaarheid;
  • Klantgerichtheid;
  • Integriteit;
  • Flexibiliteit;
  • Behulpzaamheid;
  • Inventief/creatief;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Proactief en communicatief vaardig.

Inschrijven tot

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-08-2022 tot 12:00 uur.

Gewenst aantal uren

36 uur per week.

Arbeidsvoorwaarden

In overleg,

Reageren op deze opdracht kan uitsluitend t/m 11-08-2022 tot 12:00 uur.

Ref. URL

https://www.amstelveenhuurtin.nl/Tender/ViewTender/1488

Geen bestand gekozen
Geen bestand gekozen
Zou je zo vriendelijk willen zijn de aangegeven velden in te vullen?

Gerelateerde vacatures

Bekijk alle vacatures